Motion Theory 2

Dates and Location (日本語はこちら)

Motion Theory 2 - From 17th January to 9th February 2019 - Adaptations, Singapore Art Week, Gillman Barracks BLK 9, Singapore

About

Motion Theory 2 is a performative exploration between kinetic sculpture, sound, projection and dance. The installation exists by itself and as a performance piece. Inspired by the hyperboloid, the sculpture is centred around the act of opposing revolutions, where the intersection of lines creates hyperbolic planes. Rotation angles of each installation motor are decided by a wave motion algorithm. Target motor position values play a Max patch sound synthesizer with resultant sound controlling interactive projections. The dancer chooses their joints’ rotation, speed of movement and position in the space based on motor angles, sound pitch, note duration, and projected lines on the floor. The work explores the relationship between form, music and movement, and the underlying structure that binds them together. Motion Theory 2 is the second iteration in this series, originating from Singapore Inside Out: Sydney in 2017.

Coverage

The Straits Times: https://www.straitstimes.com/lifestyle/arts/high-tech-creations-on-a-shoestring-budget

Singapore Tatler: https://sg.asiatatler.com/life/5-artists-to-watch-at-singapore-art-week-2019

The Peak Magazine: https://thepeakmagazine.com.sg/lifestyle/singapore-art-week-2019-a-guide-to-the-best-shows/

Credits

Concept, kinetic sculpture and visual projection - Kian-Peng Ong
Choreography, dance and costume - Anna Kuroda
Generative music composition - David Kirkpatrick
Adaptations exhibition curation- Supernormal
Install team - Harzi and Bud
Documentation videography and edit - Kian-Peng Ong
Documentation photography - Ting Quan Ow
Supported by Australia Council for the Arts, The National Arts Council Singapore and Singapore Art Week

This project has been assisted by the Australian Government through the Australia Council, its arts funding and advisory body.

日付と会場

Motion Theory 2 - 2019年1月17日~2月9日 - 展示アダプテーションズ、シンガポールアートウィーク、ギルマンバラックス ブロック9、シンガポール

内容

Motion Theory 2はキネティックスカルプチャー(動く彫刻)、音、映像、ダンサーの動きが相互作用する作品です。ハイパーボロイド(双曲線の対称軸を中心に回転させた回転体 )から発想をえています。彫刻は3つのモーターによって回旋し、多様な双曲平面を作り出します。回旋の位置・速度の指示は、波の動きをパターンにおこしコンピューターが信号を送ります。モーターが受信する動きはソフトウェアのマックスにも同時に送られパッチによって音の長さ・高低・空白が決められシンセサイザーの音になり、更にプロジェクターから床に映される無数の線は、音に合わせて動きます。ダンサーは3つのモーターの回旋の角度、音の高低と長さ、プロジェクションの線の動きによって、身体(主に両手首と足首)の関節の回旋角度、動きの速さ・強弱、空間に対する立ち位置を決めます。形・音・動きの要素を空間に対して互いに影響を受けながら結びつき探り動く展示・パフォーマンス作品です。 この作品は2017年のシンガポールインサイドアウト:シドニーで創作したMotion Theoryを発展させました。

掲載リンク

ザストレイツタイムス(シンガポール新聞): https://www.straitstimes.com/lifestyle/arts/high-tech-creations-on-a-shoestring-budget

Singapore Tatler:https://sg.asiatatler.com/life/5-artists-to-watch-at-singapore-art-week-2019

The Peak Magazine: https://thepeakmagazine.com.sg/lifestyle/singapore-art-week-2019-a-guide-to-the-best-shows/

クレジット

コンセプト、キネティックスカルプチャー、映像 - キアンペンオン
振付、ダンス、衣裳 - 黒田杏菜
音楽 - デイビットカークパトリック
展示アダプテーションズ キュレーション - スーパーノーマル
テクニカルチーム - ハージ、バッド
記録映像、編集 - キアンペンオン
記録写真 - チンチュアンオウ
助成 - オーストラリアカウンシルフォージアーツ、ナショナルアーツカウンシルシンガポール、シンガポールアートウィーク

This project has been assisted by the Australian Government through the Australia Council, its arts funding and advisory body.